Учнівське самоврядування – це спосіб залучення до учнів до систематичної участі у навчально-виховному процесі. Самоврядування – самостійна діяльність учнів, яка відбувається за координації відповідального педагога.
Відповідно до Закону України “Про освіту”, громадське самоврядування в закладі освіти – це право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в закладі освіти, захисту їхніх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді та в управлінні закладом освіти у межах повноважень, визначених законом та установчими документами закладу освіти. Учнівське самоврядування є однією з форм громадського самоврядування в школі.
Вищим органом учнівського самоврядування є загальні збори або учнівська конференція. Виконавчий орган (учнівський комітет, рада учнівського колективу, рада старост, парламент) є підзвітним загальним зборам. Рішення органів учнівського самоврядування мають дорадчий характер.
Фінансове забезпечення роботи учнівського самоврядування не передбачене.
Робота самоврядування за 2019-2020 навчальний рік
Учнівське самоврядування – один із важливих засобів організації життєдіяльності учнівського колективу. Аналізуючи роботу шкільного парламенту за всі роки його діяльності, ми можемо впевнено сказати, що учні вміють добре поєднувати навчальну діяльність з трудовою, виховну з ігровою, природоохоронну з благодійною, спортивну та дозвіллєву.Сьогодні структуру учнівського самврядування нашого закладу можна схематично зобразити так:
В
2019-2020 навчального року учнівське
самоврядування продовжує працювати над проблемою лідерства.
Очевидним
є те, що проблема лідерства існує в сучасній школі, і про неї потрібно писати,
її потрібно вивчати та вносити певні
корективи. Проблему лідерства починають вивчати саме із школи, бо в ній
дитина формується як юнацька особистість, починає будувати свій життєвий шлях
та самостверджуватись. Діти – це майбутнє нашої країни, а у встановленні
лідерства одну з головних ролей грають педагоги, і саме їм потрібно звернути
увагу на учнівський колектив класу та виділення лідерів серед дітей. Педагог
повинен визначити чи це лідери «позитивні» чи «негативні», і прикласти максимум
сил для того, щоб поставити дитину на правильний шлях розвитку.
Саме
тому метою роботи є: різнобічно і об’єктивно дослідити шкільний колектив,
виділити лідерів, вивчити типологію лідерства, обґрунтувати функції лідера,
звернути увагу на становлення лідерства та розвитку активу в сучасній школі.
Лідери
учнівського самоврядування протягом року організовували ряд загальношкільних
форм виховної діяльності, а саме:
: свято першого дзвоника, день фізкультури і спорту, заходи до Дня визволення села, День Соборності, День героїв небесної сотні, день гідності та свободи, Нумо дівчата, День закоханих, свято останнього дзвоника, вечір зустрічі з випускниками, новорічні вечори та новорічні ранки та ін. Постійно діє учнівська допомога ветеранам та вдовам загиблих воїнів, учасникам АТО, пенсіонерам – вчителям. З метою екологічного виховання учнів проводилися прибирання та насадження квітів та кущів на газонах та біля могил загиблих воїнів с. Дніпровка, с. Петро – Свистуново
З метою створення суб’єкт - суб’єктних відносин між дорослими
і дітьми у закладі продовжує функціонувати дитино - центроване об’єднання
«Вишенька». Виховна діяльність проводилася за основними напрямками у вихованні підростаючого покоління, а саме:
- ціннісне
ставлення до суспільства і держави ( гілочка пам’яті)
-ціннісне
ставлення до праці ( гілочка–трудівниця « Майстрів і майстринь »)
- ціннісне
ставлення до природи (зелена гілочка)
- ціннісне
ставлення до мистецтва (гілочка розваг)
-ціннісне ставлення
до людей (гілочка доброти, родинна гілочка « Берегиня»
- ціннісне
ставлення до себе (гілочка здоров’я і радості, гілочка правових знань)
Упродовж 2019-2020 навчального року
за участю учнів школи проводилась низка заходів, які запам’ятались
учням. Серед них:
·
Свято першого
дзвоника.
·
День фізкультури та
спорту.
·
Виховна година
«Користь здорового способу життя»
·
Концерт до Дня
захисника України.
·
Виховна година до
всесвітнього Дня доброти «Добро врятує світ».
·
Лінійка до Дня
Гідності та Свободи.
·
Благодійна акція
«Твори добро»
·
Урок Скорботи і
Пам’яті жертв голодомору 1932 – 1933 рр. « Тяжкий слід минулого».
·
Відкритий урок
«Складання речень. Добираю іменники»
·
Виховна година «
Україна – батьківщина моя»
·
Всеукраїнський урок
«Права людини»
·
Свято Нового року.
·
Святкова лінійка «
День Соборності України»
·
Єдиний патріотичний урок « Перші кіборги, які
врятували незалежну Україну»
·
Виховна година « Добро, як сонечко гріє»
·
Виховна
година "Її величність - мова".
·
Виховна
година Добро і милосердя у твоєму житті"
·
Вечір зустрічі
шкільних друзів «Місце зустрічі – місто дитинства »
Свято жінок «Вітаємо, вас жінки!»
· Свято для мам
Учні 1 класу отримали гілочку «Розваг». Діти вивчали присягу,
гасло юних вишеньок, закони членів дитино – центрованого об’єднання. Учні хоча
і маленькі, вони вже приймали участь у таких святах ,а саме: Перший дзвоник, 8
березня, веселі старти, свято для мам та новорічних святах.
Гілочка «Берегиня»дісталася учням 2 класу. Діти мали змогу брати участь у
підготовці до виставки сімейних реліквій. Дізналися багато нового про звичаї
родинні своїх однокласників. Учні 2 класу приймали активну участь у виховних та класних годинах,екскурсіях та
олімпіадах, також у святі 8 березня, День Збройних сил України, свято першої
оцінки, новорічних святах, «Символи держави», Свято книги, виготовляли
годівнички для пташок.
Гілочка «Зелена»
закріпились за учнями 3 класу. Учні приймали участь у грі «Геліантус». Також
приймали участь у родинному святі для батьків, веселих стартах, 8 березні,
новорічних святах, святі книги, виховних годинах.
Гілочку «Майстрів і майстринь» отримали
учні 4 класу. Вони активні та приймають участь у багатьох олімпіадах. Були
проведені виставки малюнків на різну
тематику та акції. Діти приймали участь
у святі Першого вересня, 9 травня, 8 березня, святі для мам, святі книги, у
фестивалі літніх мовних таборів, у різних виховних класних годинах та екскурсіях, їх роботи дуже
часто виставляються на виставку та відправляються на різні обласні конкурси.
Гілочка «Розумники та
розумниці» закріплена за учням 5 класу. Учні приймали участь у таких святах,а
саме 8 березня, інтернет ігри, виставки робіт своїми руками, новорічне свято.
Займали призові місця у обласних інтернет олімпіадах.
6 клас закріплений за гілочкою
«Майстрів і майстринь». Учні приймають участь у олімпіадах та районних
конкурсах, у шкільних святах та акціях. На даний момент було проведено декілька
конкурсів, але в кожному учні брали активну участь. Приймали участь у багатьох
шкільних святах, виховних та класних годинах.
Гілочка «Пам’яті»
закріплена за учнями 7 класу. Діти писали творчі біографії цікавих людей села:
І.С. Паторжинського та О.Чучі. Досліджували їх діяльність. Нещодавно члени
гілочки розпочали дослідження свого родоводу, щоб поділитись з однокласниками
своїми пам’ятними датами та традиційними святами «Як це було?».Учні
приймали участь у таких святах,а саме 8 березня, інтернет ігри, виставки робіт
своїми руками, перший дзвоник, День Збройних сил України, вечір зустрічі
випускників,новорічне свято.
8 клас закріплений за гілочкою
«Розумників і розумниць». Учні приймають участь у олімпіадах та районних
конкурсах, у шкільних святах та акціях, виховних та класних годинах.
Гілочка «Зелена» стала
рідною для учнів 9 класу. Учні приймали участь у прибиранні території школи,
проводили озеленення класу та території школи.
Учні 9 класу приймали активну участь у житті класу та школи, олімпіадах,
класних та виховних заходах, екскурсіях, фестивалях, акціях, виставках,
змаганнях та різних шкільних святах.
Гілочка «Здоров’я і радості» закріпилась за учнями 10 класу.
Приймали активну участь у святі
зустрічі – перший дзвоник, святі 8 березня, новорічному святі, суботниках,
екскурсіях, виховних годинах та в прибиранні території, вечір зустрічі
випускників, новорічні ранки, .
Гілочка «Правових знань»
закріплена за учнями 11 класу.
Перший фантастичний проект цієї гілочки називався «Школа майбутнього» який
показав що фантазія дітей не має меж. 11 клас дуже часто приймав участь у
олімпіадах та спортивних змаганнях,новорічному святі, святі 8 березня.
Немає коментарів:
Дописати коментар