Аналіз виховної роботи 2016-2017 н.р.

Аналіз виховної роботи за 2016-2017 н.р.
 
 
 
Оскільки метою сучасного виховання є формування морально - духовної життєво компетентної особистості, яка успішно реалізовується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал, патріот рідної землі.
 
Впродовж 2016 - 2017 навчального року науково – методичне забезпечення виховної роботи школи було спрямовано на реалізацію проблемної теми школи: « Проектування як особливий різновид організації сучасного навчально-виховного процесу, наукової та практичної діяльності у навчальному закладі».
 
У Дніпровської ЗОШ І – ІІІ ступенів навчається 100 учнів. Класними керівниками працює 9 вчителів. Педагогічний колектив в своїй діяльності керувався Основними орієнтирами виховання учнів 1 – 11 класів ЗНЗ, яка включає залучення учнів до різних форм творчої та суспільно – корисної діяльності, зокрема: пізнавальної, оздоровчої, трудової, художньо – естетичної, спортивної, пропагандистської, ігрової, культурної, екологічної, що організовуються у позакласний час.
 
Головними завданнями, які ставив перед собою педагогічний колектив були :
 
- дотримання принципів виховання визначених програмою;
 
- реалізація особистісно – зорієнтованого підходу в навчально – виховному процесі;
 
- залучення молоді до національної і світової культури;
 
- співпраця з органами учнівського самоврядування;
 
- збереження морального, фізичного та психічного здоров’я підростаючого покоління;
 
- виховання патріотизму, громадянських якостей особистості;
 
- впровадження інноваційних технологій в виховній роботі.
 
Необхідною умовою нормального функціонування системи виховної роботи школи є формування високопрофесійного корпусу педагогів виховної сфери, насамперед, класних керівників. Організація методичної роботи з педагогічним колективом з питань виховання проводилася за допомогою педагогічних рад, методичного об'єднання класних керівників.
 
До складу МО класних керівників 5-9-х класів входили 9 осіб. Головою МО класних керівників є учитель української мови та літератури Булах Т. В.
 
Основними формами методичної роботи з класними керівниками в 2016-17 навчальному році були: педради «Роль родинного виховання у умовах розвитку загальнолюдських цінностей», « Виконання функціональних обов’язків класними керівниками», « Будуємо дім без насильства», 4 засідання МО класних керівників. Найбільш цікавими та ефективними класні керівники вважають такі форми методичної роботи : інформаційна бесіда « Про збереження і зміцнення здоров»я учнів,виховання потреби у здоровому способі життя», круглий стіл « Організація превентивної та правової роботи з учнями в класному колективі» , педагогічні читання « Громадянське виховання підлітків, як соціально-педагогічна проблема» та ін.
 
Протягом року класні керівники працювали в рамках проблемної теми МО «Метод проектування у виховному процесі». Засідання готувалися головою МО Булах Т. В. і проводилися з використанням ІКТ, готувалися питання для анкетування класних керівників та роздатковий матеріал. Найчастіше засідання проводилися у формі «круглих столів». Активну участь у всіх шкільних організаційно-педагогічних та методичних заходах брали наступні класні керівники: Л. М. Рудченко, І. В. Пашкова,Н.А.Сичикова.
 
Адміністрація школи приділяє постійну увагу питанню грамотного планування виховної роботи класних керівників та контролю проведення виховних заходів. Слід відзначити цікаві форми виховної роботи, що використовуються класними керівниками Л. В. Чишко ( 2 клас), Башмакова Л. М. ( 4 клас), Л. М Рудченко (7 клас), Т. В. Булах ( 6 клас) , а саме: КВК, тренінги, агітбригада, круглі столи та ін. У процесі підготовки та проведення заходів цих класні керівники приділили увагу розвитку активності і почуття патріотизму в учнів, стимулювання їх творчих здібностей і талантів, прищеплення навичок культури поведінки, збагаченню емоційної сфери.
 
Разом з тим, адміністрація бачить низку недоліків у підготовці та проведення виховних заходів у класах: пасивність низки учнів, не завжди враховуються інтереси і вік дітей, не всі заходи проводяться в системі та дозволяють досягти поставленої мети виховної роботи класного керівника.
 
Позитивною тенденцією останніх років є те, що учні, класні керівники та керівники гуртків стали активніше використовувати інформаційно-комунікативні технології при проведенні класних годин, звітів про роботу.
 
Впродовж навчального року адміністрацією, вчителями - наставниками надано методичну допомогу молодим учителям, а саме: Т. В. Карпенко (3клас). Були організовані консультації з питань планування та проведення годин спілкування та заходів виховного характеру.
 
З метою створення суб’єкт - суб’єктних відносин між дорослими і дітьми у закладі продовжує функціонувати дитино - центроване об’єднання «Вишенька». Виховна діяльність проводилася за основними напрямками у вихованні підростаючого покоління, а саме:
 
- ціннісне ставлення до суспільства і держави ( гілочка пам’яті)
 
- ціннісне ставлення до праці ( гілочка – трудівниця « Майстрів і майстринь »)
 
- ціннісне ставлення до природи (зелена гілочка)
 
- ціннісне ставлення до мистецтва (гілочка розваг)
 
- ціннісне ставлення до людей (гілочка доброти, родинна гілочка « Берегиня »)
 
- ціннісне ставлення до себе (гілочка здоров’я і радості, гілочка правових знань)
 
Учні 1 класу отримали гілочку«Розваг»Діти вивчали присягу, гасло юних вишеньок, закони членів дитино – центрованого об’єднання. Учні хоча і маленькі, вони вже приймали участь у таких святах ,а саме: Перший дзвоник, 8 березня, свято Осені, Останній дзвоник, свято для мам та новорічних святах.
 
Гілочка «Берегиня»дісталася учням 2 класу. Діти мали змогу брати участь у підготовці до виставки сімейних реліквій. Дізналися багато нового про звичаї родинні своїх однокласників. Учні 2 класу приймали активну участь у виховних та класних годинах,екскурсіях та олімпіадах, також у святі 8 березня,День Збройних сил України, свято першої оцінки, свято для мам, новорічних святах, «Символи держави», Свято книги.
 
Гілочка «Розумники та розумниці» закріпились за учнями 3 класу. Учні приймали участь у грі «Геліантус». Також приймали участь у родинному святі для батьків, 8 березні, святі осені, новорічних святах, святі книги, виховних годинах, святі для мам.
 
Гілочку«Майстрів і майстринь»отримали учні 4 класу.Вони активні та приймають участь у багатьох олімпіадах. Були проведені виставки малюнків на різну тематику та акції. Діти приймали участь у святі Першого вересня, 9 травня, 8 березня,святі осені, святі для мам, святі книги, у фестивалі літніх мовних таборів, «Прощавай ,початкова школо» у різних виховних класних годинах та екскурсіях.
 
Гілочка «Пам’яті»закріплена за учням 5 класу.Діти писали творчі біографії цікавих людей села: І.С. Паторжинського та О.Чучі. Досліджували їх діяльність. Нещодавно члени гілочки розпочали дослідження свого родоводу, щоб поділитись з однокласниками своїми пам’ятними датами та традиційними святами «Як це було?».Учні приймали участь у таких святах,а самеПерше вересня, день Соборності, день Гідності та Свободи, новорічне свято, 8 березня, 9 травня, день українського добровольця та фестиваль літніх мовних таборів, права дитини, голодомор.
 
6 клас закріплений за гілочкою«Розумників і розумниць». Учні приймають участь у олімпіадах та районних конкурсах, у шкільних святах та акціях. На даний момент було проведено декілька конкурсів, але в кожному учні брали активну участь. Приймали участь у шкільних святах, а саме: виховні класні години,1 вересня, День Збройних сил України, день добровольця, вечір зустрічі, новорічне свято, день Гідності та Свободи, день української писемності та мови, 9 травня, останній дзвоник.
 
Гілочка«Зелена»стала рідною для учнів 7 класу. Учні приймали участь у прибиранні території школи, проводили озеленення класу та території школи. Учні 7 класу приймали активну участь у житті класу та школи, олімпіадах, класних та виховних заходах, екскурсіях, фестивалях, акціях., виставках, змаганнях.
 
Гілочка «Здоров’я і радості»закріпилась за учнями 8 класу.
 
Учні приймали участь у фестивалі «Обери життя». Приймали активну участь у святі зустрічі - випускників,святі 8 березня, новорічному святі, суботниках, екскурсіях, виховних годинах та в прибиранні території.
 
Гілочка «Правових знань» закріплена за учнями 9 класу.
 
Перший фантастичний проект цієї гілочки називався «Школа майбутнього» який показав що фантазія дітей не має меж. 9 клас дуже часто приймав участь у олімпіадах та спортивних змаганнях, у фестивалі «Обери життя», новорічному святі, святі 8 березня, Останнього дзвоника, День Збройних сил України, день закоханих, приймали участь в упорядкуванні місць поховань воїнів в с. Петро – Свистуново.
 
Спостерігаючи за роботою гілочок слід зауважити, що діти не завжди усвідомлюють свою роль у роботі дитино – центрованого об’єднання. Але ж загалом дітям подобаються змагання, особливо на природі. Тому у наступному навчальному році ми маємо за мету активніше залучати якомога більше учнів до всіх заходів ДЦО «Вишенька», націлювати їх та згуртованість та роботу між собою.
 
Учні навчального закладу є учасниками різноманітних районних , обласних інтелектуальних та творчих конкурсів.
 
Участь у районних, обласних, Всеукраїнських конкурсах, виставках, змаганнях дала змогу вихованцям застосувати свої знання і здібності, повірити у свої сили, адаптуватися у суспільстві, розширити свій кругозір. А педагоги мали нагоду побачити результат своєї праці.
 
На базі навчального закладу на кінець року 2016 - 2017н.рфункціонувало 2 гуртки : вокальний ( кер. С.О.Семенова), « Художня вишивка» ( кер. Л. В. Чишко). Відповідно до графіка гуртки працюють в позаурочний час.Гуртковою роботою охоплено 32 % відсоток вихованців.
 
Основними напрямками роботи гуртків є закріплення, збагачення та поглиблення знань, набутих дітьми у процесі навчання розширення загальноосвітнього кругозору, формування інтересів до різних галузей, мистецтва, спорту, виявлення і розвиток індивідуальних творчих здібностей та нахилів.До роботи гуртків залучались діти, внутрішкільного обліку, діти із „кризових сімей”, згідно соціального паспорта школи.
 
Бесіди з учителями – предметниками дозволяють зробити висновок, що учні, які займаються у гуртках, значно легше засвоюють матеріал.
 
Одним із пріоритетних напрямків роботи гуртків є робота з обдарованими дітьми, учнями групи «ризику», багатодітних та дітей, що залишилися без батьківського піклування.
 
Діяльність вчителів, що підлягали перевірці, спрямована на розвиток здібностей учнів, покращення знань, розширення їх кругозору та розвиток інтелекту. Зайнятість дітей у різноманітних гуртках дає можливість учням з користю використовувати нахили, таланти дітей, сприяти залученню учнів до корисної діяльності.
 
У школі проводилися заходи, спрямовані на виховання почуття гідності, любові до народу, поваги до народних традицій і звичаїв, рідної мови і культури, шанобливого ставлення до родини, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення здоров’я учнів: День фізкультури і спорту, заходи до Дня визволення села, Свято врожаю, День козацтва, Осінній бал, «Ну – мо , хлопці!», та ін. Традиційними для школи стали такі свята: весняна ярмарка, в рамках благодійної акції « Від серця до серця», « Осінній бал», вечір зустрічі випускників. Постійно діє учнівська допомога ветеранам та вдовам загиблих воїнів, учасникам АТО, пенсіонерам – вчителям. З метою екологічного виховання учнів проводилися акції: екомарафон « Довкілля», екологічній акції « Зелений паросток майбутнього» ,озеленення школи, класів, насадження квітів та кущів на газонах та біля могил загиблих воїнів с. Дніпровка, с. Петро – Свистунове.
 
Значна увага приділялася боротьбі за здоровий спосіб життя учнівської громадськості. Проводилися бесіди на виховних годинах, уроках основ здоров»я , класних та загально шкільних зборах. Це все супроводжувалося конкурсами малюнків, плакатів. Велася робота по запобіганню дорожньо - транспортними пригодами та пожежами під час необережного поводження з вогнем. Було розроблено заходи, проведено місячники. З метою виховання культурної особистості у школі проводилися вечори, святкові ранки. Найактивнішими були : 4 клас (Н.М.Башмакова),7 клас ( Л.М.Рудченко).
 
Проводилися традиційні шкільні свята: Свято Першого дзвоника, День працівників освіти, Новорічні та різдвяні свята, свято 8 березня. Активно приймали участь у проведенні місячників:
 
- « Увага! Діти на дорозі! »;
 
- « Охорони дитинства »;
 
- Тиждень знань безпеки;
 
- Місячник безпеки;
 
- Місячника ЦЗ;
 
Учні школи приймали участь у районних заходах і конкурсах.
 
Ведеться робота з учнями « групи ризику » класними керівниками у тісній співпраці з соціальним педагогом І.В.Росіхіною. Систематично ведеться щоденний контроль за відвідуванням учнями школи соціальним педагогом та класними керівниками, своєчасно з’ясовуються причини відсутності учнів, тримається постійний контроль з батьками учнів. Класні керівники у тісній співпраці з соціальним педагогом відвідують дітей із асоціальних сімей, що опинилися в складних життєвих обставинах , тримають це питання на постійному контролі. А також дітей позбавлених батьківського піклування (Руденко Є.). Ці питання заслуховуються на нарадах при директорові та на педагогічних радах.
 
Незважаючи на проведену роботу, виникли певні проблеми з відвідуванням уроків, агресивною поведінкою серед учнів, проте завдяки спільній роботі класних керівників, учителів-предметників ситуація завжди під контролем. Для вирішення цих питань на наступний навчальний рік планується проводити роз»яснювальні бесіди з цими батьками, постійно контролювати та відвідувати ці сім»ї. Залучати класних керівників до роботи з учнями щодо раннього статевого дозрівання та культури статевого життя, також запрошувати працівників районних соціальних служб та представників правоохоронних органів для роз»ясненняобов»язків не лише батьків, а і дітей.
 
Значна увага приділялася правовому вихованню учнівської молоді. Питання про виконання заходів державних, обласних программ з правового виховання заслуховувалися на нарадах при директорові , засіданні м/о класних керівників, батьківських зборах школи. Система роботи з правового вихованняпередбачалапроведенняМісячника морально – правового виховання, тижнівправовихзнань, здорового способу життя, під час якихзахищалисядітьмитематичніпроекти, проводилися «круглістоли», годиниспілкування, спортивнізмагання, зустрічі з представникамиЧервоного хреста.
 
Велика увага приділяється правовому та військово – патріотичному вихованню, традиційно проводилися заходи присвячені річниці визволення села від німецько – фашистських загарбників, Дню Збройних сил України, Дню українського козацтва. Найактивнішими класними колективами були учні 4 класу ( кл.кер. Л. М. Башмакова), 1 клас( Н. М. Білай), 7 класу ( кл. кер. Л. М. Рудченко), 6 класу ( кл. кер. Т. В. Булах), 9 класу ( кл. кер. І.І.Пашкова ).
 
Велика увага приділяється одному із пріоритетних напрямків роботи школи – превентивному вихованню. В школі проводилися відеолекторії по профілактиці шкідливих звичок, виховні заходи по класах( 9 кл. класний керівник І. І. Пашкова, 8клас класний керівник А.Л. Корнєв) , конкурс малюнків серед учнів 1 – 4 кл ( 1 кл. – Н. М. Ьілай, 2 кл. – Л. В. Чишко, 3 кл. – Т. В. Карпенко, 4 кл. - Л. М. Башмакова), вчителем історії С.І.Майбородою проводився Тиждень правознавства та ін.
 
Активно працюють зі своїми класними колективами класні керівники 1 класу – Н. М. Білай, 2 класу Л. В. Чишко, 4 класу - Башмакова Л. М., 9 класу - Пашкова І.І., 8 класу – А.Л.Корнєв., 6 класу – Булах Т. В. про що свідчить підготовка цих класних колективів до загальношкільних та класних заходів.
 
У навчальному закладі проводилася діагностика рівня вихованості учнів. Середній показник вихованості по школі склав 4, 2, що свідчить про достатній рівень.
 
Велика увага приділяється класними керівниками по роботі зі збереження навчальної літератури. В кожному класі вибрані відповідальні за перевірку підручників, оформлені класні куточки «Живи, книго!», розроблені і проводяться заходи. Спрямовані на виховання в учнів бережливого ставлення до книги.
 
Серед недоліків, які мали місце в виховній роботі школи за слід відзначити недостатньо ефективну роль учнівського самоврядування в школі та класних колективах, недостатній контроль з боку класних керівників за роботою органів учнівського самоврядування в класі, про що свідчили участь і підготовка до проведення загальношкільних заходів. Недостатня увага приділялась нетрадиційним формам роботи: творчі майстерні, педагогічні вітальні, круглі столи, планування роботи колективу на діагностичній основі, залучення до співпраці зі школою державних установ: ДАІ, пожежна охорона, органи правопорядку. Недостатньо різноманітна робота ведеться класними керівниками з батьками, як на батьківських зборах, так і в індивідуальній формі. Потрібно встановити більш тісний зв»язок через щоденники та особистий зв»язок спілкування.
На наступний навчальний рік вважати пріоритетними напрямки виховання:

1. Виховання творчої особистості дитини. Розширення сфери діяльності органів самоврядування для розкриття можливостей самореалізації учнів, забезпечення захисту, прав  інтересів;
2. Боротьба за здоровий спосіб життя підлітків. Виховання високих моральних якостей, санітарно - гігієнічного, статевого виховання, правової освіти  Впровадження заходів щодо боротьби зі Снідом, алкоголізмом, наркоманією, палінням;
3. Налагодження більш тісного зв»язку з батьками, громадськістю для досягнення  більш ефективних результатів у виховання дітей через батьківський лекторат;
4. Формування в учнів рис громадянина, патріота України, опанування основ нормативних документів, поваги до символіки держави;
5. Продовження роботи з дітьми в гуртках за інтересами

Немає коментарів:

Дописати коментар

Вітаємо!

  Учениця 7 класу Швед Марія посіла ІІІ місце у обласному етапі Всеукраїнського конкурсу дитячого малюнка «Зоологічна галерея»